Co-packing (znana jest również pisownia copacking) określa kompleksową usługę pakowania lub przepakowywania produktów i zestawów produktów. Przedsiębiorstwa, jakie zawodowo trudnią się co-packingiem, są coraz popularniejsze wśród producentów oraz firm handlowych, gdyż dbają o to, aby towary były odpowiednio zabezpieczone i dobrze się prezentowały, co będzie miało duży wpływ na poprawę sprzedaży.
Fachowy co-packing powinien łączyć kilka elementów, takich jak przepakowywanie oraz konfekcjonowanie towarów z opakowań zbiorczych, etykietowanie produktów, tworzenie zestawów promocyjnych, a także foliowanie towarów. Wiele przedsiębiorstw zajmujących się co-packingiem tworzy także projekty opakowań i drukuje specjalne etykiety. Tak w skrócie możemy przedstawić najistotniejsze czynności związane z co-packingiem.
Firmy produkcyjne coraz chętniej zlecają tego typu usługi specjalistycznym przedsiębiorstwom, jakie mają odpowiednie zaplecze i sprzęt wymagany do wykonywania tego rodzaju usług. Wygospodarowanie pomieszczeń, które byłyby wykorzystywane do co-packingu są sporym wydatkiem, do tego trzeba doliczyć jeszcze narzędzia oraz zatrudnienie pracowników. Mało która firma może sobie na to pozwolić.
Z co-packingu korzystają różne przedsiębiorstwa, często są to koncerny spożywcze, kosmetyczne, jak również farmaceutyczne. Coraz częściej przekonują się do takich usług także małe firmy, jakie dbają o swój wizerunek. Towary stosownie opakowane, z odpowiednimi etykietami, prezentują się o wiele ciekawiej od pozostałych. Jeśli chcemy, aby nasza firma także była tak odbierana, dobrze jest zlecić co-packing profesjonalistom oraz czerpać z tego zyski.